selection perso 02

Character design: Périph

En ce moment, je dessine pour un jeu vidéo s’inspirant du monde de la moto et principalement de l’univers du périphérique parisien.

En faisant les premières recherches de styles des personnages, j’ai eu l’idée de réaliser cette planche. Elle regroupe les 3 phases clés de la conception d’un personnage.

1-Le positionnement des proportions, 2-La correction des volumes et le choix du design général, 3-Le nettoyage des volumes et l’ajout des nuances.

La direction artistique du jeu sera au final très différente de ce “style” de rendu. Mais ce genre de recherches rapides est un excellent moyen d’imaginer les premiers éléments clés d’un personnage et son »univers ».

Character design: Périph

Currently, I am working on a video game based in an imaginary motorcycle world. The action takes place on the Parisian Périphérique, which is the real-life highway encircling Paris that is used daily by millions.

During my character research, I put together this concept board that regroups the three main phases of the character design. The first panel delineates the primary volume and stance. The second panel highlights the volume correction and the primary overall design concept. The third panel depicts an image with cleaned-up volumes and the first instances of shading.

I finally opted for a totally different artistic direction than this rendering style. However, this type of quick research is an excellent way to come up with the first key elements of a character and his universe.

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